Συνολικές προβολές σελίδας

Τετάρτη 23 Μαΐου 2012

Φυλακίστε τον θησαυρό του Μαϊου !!! Wine leaves !!!

Αγαπημένες φίλες ,
Καλές και χρυσές οι δημιουργίες,αλλά και το στομάχι δεν παλεύεται!!Και ωσάν καλές και χαρωπές νοικοκυρούλες ας φροντίσουμε να φυλακίσουμε τα καλούδια της Άνοιξης ,για να  έχουμε να σιτίσουμε τα αγαπημένα μας πρόσωπα τον χειμώνα με μια  ξεχωριστή  και πεντανόστιμη λιχουδιά , τα σαρμαδάκια !!!
Και μη μου πείτε ότι δεν σας αρέσουν είτε με κιμά,είτε γιαλαντζί (φτωχικά με ρύζι).Και δεν θέλω να ακούω ότι είναι δύσκολα!!Με τόσα ταλέντα που έχετε παιχνιδάκι θα σας φανεί το τύλιγμα!Σε επόμενη ανάρτηση θα σας δείξω πως τα τυλίγουμε.
Όπως καταλάβατε καλά σήμερα θα μιλήσουμε για τα αμπελόφυλλα και τον τρόπο διατήρησής των!!
Ο Μάϊος είναι κατ' εξοχήν μήνας συλλογής των αμπελόφυλλων .Σε λίγο θα κορφολογήσουν τις κληματαριές και τα αμπέλια και δεν θα βρίσκετε τρυφερά φύλλα.
Αφήστε λοιπόν κάτω τα πινέλα,τις βελόνες και τις χαρτοπετσέτες και  όσες δεν έχετε κληματαριά στην αυλή σας πάτε μια εκδρομούλα στην ύπαιθρο.Εκεί θα βρείτε μπόλικα !!!
Μαζεύουμε από τα νέα κλαδιά τα μεγάλα  τρυφερά και γυαλιστερά φύλλα που βρίσκονται προς την κορυφή.Αποφύγετε να μαζέψετε τραχιά και με χοντρές ίνες (γαρτιασμένα) φύλλα γιατί όσο και να τα ζεματίσετε ,  οι ίνες θα παραμείνουν σκληρές.


Υπάρχουν πολλοί τρόποι διατήρησης των φύλλων .
Θα ξεκινήσω με τον τρόπο που κατέληξα να χρησιμοποιώ εγώ κυρίως μετά από δοκιμή όλων των τρόπων!!
1  .- Στεγνή διατήρηση
Ντανιάζουμε τα φύλλα ανά δέκα , όπως φαίνεται στις  παρακάτω  φωτό
Αφού τα στοιβάξουμε ανά δέκα

παίρνουμε και τυλίγουμε κάθε στοίβα σε καρουλάκια και τα βάζουμε το ένα δίπλα στο άλλο για να μην ξετυλιχθούν , όπως σας δείχνω στις επόμενες φωτό.

Παίρνουμε στην παλάμη μας σφιχτά 7 με 8 περίπου καρουλάκια  και τα βάζουμε κάθετα στο βάζο μας

Πιέζουμε ελαφρά τα φύλλα να εισχωρήσουν στο βάζο και να ακουμπήσουν τον πάτο.Μετά με  τα δάχτυλά μας πιέζουμε τα φύλλα ώστε να ανοίξει ο χώρος στο βάζο μας και προσθέτουμε  άλλα 2-3 καρουλάκια  πάλι κάθετα.Μπορείτε επίσης με το πίσω μέρος ενός κουταλιού να πιέσετε τα φύλλα για να προσθέσετε τα υπόλοιπα.
Βάζα των 720 ml χωράνε 100 - 120 φύλλα που είναι αρκετά για ένα φαγητό .
Τέλος βάζετε πάνω πάνω άλλα δέκα που δεν τα έχετε κάνει καρουλάκι ,απλά διπλωμένα
Κλείνουμε ερμητικά τα καπάκια

 και τοποθετούμε τα βάζα σε στεγνό και σκοτεινό μέρος και τα ξεχνάμε.
Μετά από λίγο διάστημα τα φύλλα σας θα αποκτήσουν ένα χρυσαφένιο χρώμα και θα είναι έτοιμα .
Όταν ανοίξετε το βάζο για να φτιάξετε σαρμαδάκια , θα  ανοίξετε τα καρουλάκια και θα τα βάλετε σε ένα τάπερ  με νερό το ένα πάνω στο άλλο και θα τα ξεπλύνετε 2-3 φορές .Δεν χρειάζεται να τα ζεματίσετε .Είναι έτοιμα προς χρήση!!!
Συμβουλή 1 : Προσοχή .Ο τρόπος αυτός απαιτεί απολύτως στεγνά φύλλα .Οποιαδήποτε υγρασία θα έχει σαν αποτέλεσμα να μουχλιάσουν τα φύλλα  όταν τα κλείσετε στο βάζο. Γι' αυτό   όταν τα  μαζεύετε  βάλτε τα σε ένα μεγάλο δίσκο ή μια απλωτή λεκανίτσα.Αν πάλι τα βάλετε σε νάυλον σακούλα μόλις φτάσετε σπίτι βγάλτε τα αμέσως και απλώστε τα σε δίσκους .Αφήστε τα λίγες ώρες  απλωμένα  , αναποδογυρίζοντας ανά διαστήματα τα φύλλα για να φύγει οποιαδήποτε υγρασία δημιουργήθηκε μέσα στην νάυλον σακούλα.
Συμβουλή 2 : Η καλύτερη ώρα για να μαζέψετε  τελείως στεγνά φύλλα είναι νωρίς το απόγευμα και μετά το μεσημεριανό ήλιο.Δεν έχουν καθόλου υγρασία. Και βέβαια να μην είναι βροχερή η μέρα.
Συμβουλή 3 : Πλύνετε καλά τα βάζα και τα καπάκια και βάλτε  τα υγρά  ανάποδα πάνω σε σχάρα στο φούρνο στους  100 βαθμούς για να στεγνώσουν και να  αποστειρωθούν
2 .- Διατήρηση στην κατάψυξη
Στοιβάζετε τα φύλλα όπως παραπάνω , τα τοποθετείτε σε πλαστικά σακουλάκια , πιέζετε να βγει ο αέρας και βάζετε τα σακουλάκια στην κατάψυξη.
 Συμβουλή 1 :Πολύ εύκολος τρόπος διατήρησης.Το μόνο που πρέπει να προσέξετε είναι να μην τοποθετήσετε άλλα τάπερ πάνω στα φύλλα  και  όταν ανοιγοκλίνετε το συρτάρι πιεστούν γιατί θα σπάσουν και θα τριφτούν.
Συμβουλή 2 : Για να αποφύγετε το τρίψιμο και σπάσιμο των φύλλων καλύτερα είναι να τα τοποθετήσετε μέσα σε ένα ρηχό τάπερ στο οποίο έχετε τοποθετήσει πρώτα αλουμινόχαρτο μεγαλύτερο από το μέγεθος του τάπερ.Γυρίζετε  και σκεπάζετε με το αλουμινόχαρτο τα φύλλα και κλείνετε το καπάκι.
Συμβουλή 3 : Όταν  θα  τα μαγειρέψετε, βγάλτε τα από την κατάψυξη, τοποθετήστε τα σε ένα ρηχό σκεύος  μέχρι να ξεπαγώσουν , πλύνετε τα φύλλα  όπως είναι στο σκεύος κάνα δύο φορές και τέλος ρίξτε ζεστό νερό για να τα ζεματίσετε .
3.- Κονσερβοποίηση των φύλλων
Τοποθετείτε τα φύλλα σε γυάλινα  βάζα όπως στον πρώτο τρόπο .Γεμίστε τα βάζα με νερό μέχρι τις εγκοπές και,προσθέστε μιά κουταλιά του γλυκού αλάτι. Κλείστε ερμητικά τα καπάκια και τοποθετείστε τα βάζα  στη σχάρα του  προθερμασμένου φούρνου  στους 150 βαθμούς για 10 λεπτά. Οταν  θα χρησιμοποιήσετε τα φύλλα  απλά ξεπλύνετε  κανα δυό φορές.
Αγαπημένες μου φίλες επιλέξτε τον τρόπο που σας βολεύει
Σας εύχομαι καλή επιτυχία .
Σας αγαπώ και σας γλυκοφιλώ

56 σχόλια:

  1. Χρυσανθη καλησπερα...η μαλλον καλημερα!Σημερα εφτιαχνα τα φυλλα μου...επελεξα να τα καταψυξω...αλλα μου ηρθε στο μυαλο ο 2ος τροπος ετσι με εμαθε μια γειτονισα πριν χρονια...ειχα ξεχασει ομως αν τα βραζουμε πριν η μετα που τα βαζουμε στο βαζο...και μαλιστα αυριο θα πηγαινα να την ρωτησω...και τωρα ειδα την αναρτηση σου και μου ελυσες την απορια!!!!!!!!!!!!!!!!!καλο ξημερωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γεια σου βρε Χρυσάνθη με τα λαχταριστά σαρμαδόφυλλά σου!!! Εγώ προτιμώ τον πρώτο τρόπο. Τον έχω δοκιμάσει εδώ και χρόνια και αυτό έκανα και φέτος!!!
    Τα σαρμαδάκια τα συνοδεύεις και με γιαουρτάκι;
    Σε φιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπέττυ μου νομίζω ότι ο τρόπος αυτός κάνει τα καλύτερα φύλλα .Τα γιαλαντζί πάντα με γιαουρτάκι.!!Ωχ μου άνοιξε η όρεξη.Αύριο μάλλον θα φτιάξω με φρέσκα βέβαι φύλλα!!Φιλάκια γλυκειά μου.

      Διαγραφή
  3. Χρυσανθη εδω και πολλα χρονια διατηρω τα φυλλα με την στεγνη μεθοδο και δεν πεταω ουτε ενα
    τα γεμιζω επισης τα διατηρω στην καταψυξη και τα βαζω αντι για πατατουλες αναμεσα στα γεμιστα
    οπως και ναχει σευχαριστουμε και καλη μας ορςξη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνείς και σύ ότι η στεγνή μέθοδος δίνει τα καλύτερα φύλλα!!!Και εγώ τυλίγω και τα αποθηκεύω στην κατάψυξη και έχω πάντα σαρμαδάκια όταν έρχονται ξαφνικά φίλοι!!! Ανάμεσα στα γεμιστά δίνουν και ωραία γεύση!!!Ωχ τι πάθαμε βραδυάτικα!!!Πείνασααααααα!!!

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα!!! Τι ωραίοι τρόποι! Αυτό με τα βάζα πρώτη φορά το είδα φαίνεται πολύ ωραίο εγώ τα βάζω στην κατάψυξη όπως έδειξες στο τέλος αλλά πάντα έχω απόλυτες όλο και κάτι θα βάλω από πάνω... θα το δοκιμάσω τον πρώτο τρόπο!!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ομολογώ ότι τον πρώτο τρόπο δεν τον ήξερα... Αλήθεια, Χρυσάνθη, για πόσο καιρό διατηρούνται έτσι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διατηρούνται σε άριστη κατάσταση για ένα χρόνο!!Πάνω από χρόνο σκουραίνει λίγο το χρυσό τους χρώμα.Φιλάκια

      Διαγραφή
  6. Καλημέρα Χρυσάνθη! Η ανάρτηση σου ήρθε την κατάλληλη στιγμή. Εγώ όμως έπλυνα ήδη τα φύλλα. Τώρα πως μπορώ να τα κάνω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Θεανώ μου και καλώς όρισες!!!Τώρα μπορείς να εφαρμόσεις τον δεύερο και τρίτο τρόπο .Καλή επιτυχία και φιλάκια!

      Διαγραφή
  7. Να'ναι καλά η μανούλα μου μου φτιάχνει φύλλα κάθε χρόνο και έτσι τρώω και εγώ ντολμαδάκια εδώ στα ξένα!
    Χρησιμοποιεί τον δεύτερο και τον τρίτο τρόπο!
    Τώρα που μου το θύμισες θα τα φτιάξω αύριο με κιμά...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ αυτές οι μανούλες !!Μαρινάκι μου καλή σας όρεξη!!!Και γω σήμερα θα βοηθήσω στο τύλιγμα για το γάμο μιας γειτονοπούλας μου!!!Καλημέρα και φιλάκια!

      Διαγραφή
  8. Χρυσάνθη μου φοβερά χρήσιμη η ανάρτησή σου!!
    Και μας δίνεις τόσες εναλλακτικές λύσεις, ώστε να έχουμε φύλλα για όλον τον χρόνο και να απολαμβάνουμε τα αγαπημένα μας σαρμαδάκια!
    Φιλιά, καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένη μου Ελενα , ευχαριστώ πολύ!!!Καλημέρα με φιλάκια

      Διαγραφή
  9. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!!!δεν ήξερα τι να κάνω!θα τα φτιάξω και γω έτσι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ποσο χρησιμα αυτα που γραφεις και ποσο αναλυτικες οι οδηγιες σου..
    ειλικρινα για μενα αυτα εχουν ανεκτιμητη σημασια γιατι σα νεα νοικοκυρα θελω να τα μαθω ολα και αργοτερα να τα δειχνω κι εγω στα παιδια μου..χρυσανθη μου χιλια ευχαριστω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με κάνεις περήφανη γλυκειά μου!!Το εκτιμώ ιδιαίτερα!!Επιστροφή στις ρίζες μας!!!!Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  11. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΜΟΥ!
    ΕΓΩ ΤΑ ΒΑΖΩ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΨΥΞΗ. ΤΩΡΑ ΕΧΩ ΑΦΗΣΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΑΛΛΑ ΒΑΡΙΕΜΑΙ ΝΑ ΤΑ ΦΤΙΑΞΩ....ΜΕ ΤΑ ΦΕΤΙΝΑ ΕΦΤΙΑΞΑ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ......ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΕΙΧΝΕΙΣ ΣΤΕΓΝΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΓΥΑΛΙΝΟ ΒΑΖΟ ΔΕΝ ΤΟΝ ΗΞΕΡΑ. ΝΟΜΙΖΑ ΟΤΙ ΒΑΖΟΥΝ ΑΛΑΤΙ ΚΑΙ ΞΥΔΙ ΣΑΝ ΤΟ ΤΟΥΡΣΙ......ΩΡΑΙΑ ΠΟΥ ΤΑ ΤΥΛΙΞΕΣ!!!!!!!! ΑΝΤΕ! ΜΕ ΜΠΟΛΙΚΟ ΜΑΡΑΘΟ, ΑΝΙΘΟ, ΔΥΟΣΜΟ ΚΑΙ ΦΡΕΣΚΟ ΚΡΕΜ. Ε; ΜΟΥΡΛΙΑ!!!!!!!!!!!!
    ΜΙΑ ΓΙΑΓΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΘΥΜΑΜΑΙ ΤΑ ΤΥΛΙΓΕ ΣΑΝ ΜΟΛΥΒΑΚΙ ΛΕΠΤΑ...
    Η ΠΕΘΕΡΑ ΜΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΒΑΛΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΙΓΜΑ ΤΟ ΦΤΙΑΧΝΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΛΑΧΑΝΟ.
    ΣΟΥ ΣΤΕΛΝΩ ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Εφη μου!!!Σκέτη αμαρτία είναι!!!!Και γω σαν μολυβάκι τα κάνω!!!Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  12. Χρυσάνθη μου,πολύ χρήσιμες οι σημερινές πληροφορίες,για να έχουμε όλο το χρόνο αμπελόφυλλα.
    Κάνω το δεύτερο τρόπο,χρόνια τώρα μου το είπε μια φίλη και απολαμβάνουμε αυτό το νοστιμότατο φαγάκι όλες τις εποχές.
    Ευχαριστούμε-φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελενίτσα μου εγώ τα κάνω πολύ.Δεν υπάρχει τραπέζι χωρίς σαρμαδάκια.Και ξέρεις τι γίνεται μόλις τα βγάλω !!!!Εξαφανίζονται!!Φιλάκια

      Διαγραφή
  13. Πάρα πολύ χρήσιμες πληροφορίες!Ευχαριστούμε!Φιλάκια και καλή σου ημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Σπυριδούλα μου!!Ευχαρίστησή μου να γίνομαι χρήσιμη!Φιλάκια!

      Διαγραφή
  14. Φταίω εγώ που σε λέω ....Χρυσάνθη χρυσοχέρα;Δεν υπάρχει κάτι που να μην το ξέρεις και να μην έχεις καταπιαστεί.Μαγειρική,ζαχαροπλαστική, ραπτική και κέντημα,παντός είδους χειροτεχνίες , κατασκευές και τεχνοτροπίες και...και ...και...Καλό σου απόγευμα και φιλιά στα πατουσάκια.
    Υ.Γ Μόνο το τηλέφωνό σου που δεν έβαλα στο σχόλιό μου.χα χα χααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σου το ξανάπα ότι μου αρέσουν οι ατάκες σου ???Αν ήσουν ηθοποιός θα μέναν στην ιστορία !!
      Η αλήθεια είναι ότι το ψιλοφοβήθηκα , αλλά μπα , εγώ είμαι η μαρτυριάρα!!!
      Τα έδωσα ήδη τα φιλάκια , βέβαια ήθελα λίγο και να τα δαγκώσω αλλά συγκρατήθηκα!!!

      Διαγραφή
  15. Το κάνει η μαμά μου αυτό Χρυσάνθη και μας φτιάχνει όλο το χρόνο ντολμαδάκια!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ αυτές οι γλυκές μανούλες!!!Πιστεύω όμως ότι και εσύ Ρενάκι μου μετά από χρόνια θα κάνεις τα ίδια!!Φιλάκια

      Διαγραφή
  16. Τα ντολμαδάκια σαν φαγητό με κιμά και αυγολέμονο ή σαν μεζές με ρύζι και μυρωδικά είναι λατρεμένο μου πιάτο και το κάνω συχνά..Το φοβερό είναι οτι ο άνδρας μου φύτεψε αμπέλι για να έχω φύλλα, ανέβασε το κλήμα μέχρις εδώ επάνω..έφτιαξε μία υπέροχη κληματαριά και...δεν με αφήνει ο αφιλότιμος να κόψω ούτε ΕΝΑ φυλαράκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Αχτιδούλα μου αυτό είναι βασανιστήριο!!Λοιπόν να πεις στον Δημήτρη να τα μαζεύει ο ίδιος αν φοβάται μη του χαλάσεις την κληματαριά.Ετσι κι' αλλιώς κάποια στιγμή θα το κορφολογήσει.Συμφωνούμε πάντως ότι τα σαρμαδάκια είναι σκέτη αμαρτία!!!

      Διαγραφή
  17. Κυρια Χρυσανθη,ευχαριστουμε πολυ για την τοσο κατατοπιστικη αναρτηση!!Πραγματι τα ντολμαδακια ειναι ενα απ'τα ωραιοτερα φαγητα αλλα εχουν τοσο κοπο!!!Ακομα θυμαμαι της γιαγιας μου που ηταν απ'τη Καισαρεια και μοσχοβολαγε το σπιτι!!!Ναστε καλα που το αναρτησατε,να τα βλεπουν και τα νεα κοριτσια να μαθαινουν νοικοκυριο!!!!
    Φιλια πολλα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι μου γλυκό , οι γεύσεις και οι μυρωδιές που συνηθίσαμε από μικρή ηλικία αποτυπώνονται στο μυαλό μας και δεν υποκαθίστανται όσα χρόνια κι'αν περάσουν!!!Πίστεψέ με είναι μύθος ότι είναι κοπιαστικό φαγητό τα σαρμαδάκια!!!Βέβαια όχι και εύκολο.Απλά Θέλει το χρόνο του!Αλλά αξίζει τον κόπο!!!Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  18. Χρυσάνθη μου, ο πρώτος τρόπος μου φαίνεται εύκολος και απο ότι διαβάζω και στα σχόλια, πετυχαίνει!την κατάλληλη στιγμή έκανες την ανάρτηση!ευχαριστούμε!πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Γειά σου Χρυσάνθη.
    Τα ντολμαδάκια για μας που καταγόμαστε από την Κρήτη είναι αγαπημένα μας.
    Κιλά αγοράζω τα κληματόφυλλα αυτή την εποχή, ευχαριστούμε για τις πληροφορίες.
    Να προσθέσω ότι αν τα ζεματίσεις λίγο, τα τυλίξεις ρολά και τα βάλεις στην κατάψυξη, δεν τρίβονται.
    Τέλεια ανάρτηση, συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφάκι μου ξέρω ότι στην Κρήτη αγαπάτε πολύ τα χορταρικά,πολλά εκ των οποίων ούτε καν τα γνωρίζουν στην υπόλοιπη ελλάδα!!
      Ευχαριστώ πολύ για την προσθήκη .Θα δοκιμάσω όμως και αυτόν τον τρόπο!!!Η ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών μόνο θετικά αποτελέσματα έχει!!!!Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  20. Χρυσάνθη χρυσοχέρα, να'σαι καλά για τις εξαιρετικά λεπτομερείς πληροφορίες! Εγώ βέβαια είμαι λίγο τεμπέλα αλλά νομίζω ότι αξίζει τον κόπο! Να'σαι καλά ! Πολύ χαίρομαι που είσαι ξανά κοντά μας! Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέπη μου νομίζω ότι αξίζει τον κόπο!!Και γω χαίρομαι που τα ξαναλέμε γιατί τόσο καιρό μου λείψατε!!Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  21. Ρούφηξα την ανάρτηση διαβάζοντας με προσοχή από την αρχή ως το τέλος. Ποτέ δεν είναι αργά για να μάθεις και ποτέ δεν ξέρεις αρκετά για να είσαι ικανοποιημένος. Λοιπόν εμείς βάζουμε καρουλάκια όπως τα δείχνεις μέσα σε μπουκάλια νερού κλείνοντας καλά το καπάκι. Όμως αυτό ελωχεύει τον κίνδυνο να πάρει αέρα το μπουκάλι. Πέρυσι ένα από τα μπουκάλια μου χάλασε. Γι αυτό θεωρά ασφαλέστερο τον τρόπο με τα βάζα γιατί σίγουρα κλείνει καλύτερα από ένα πλαστικό μπουκάλι. Τον τρόπο με την κονσερβοποίηση δεν τον ήξερα. Ευχαριστούμε πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το "γηράσκω αεί διδασκόμενος" το πιστεύω απόλυτα. Τζενάκι το έχω δει και γω στα πλαστικά μπουκάλια νερού!Απλά προτιμώ το γυάλινο βάζο κυρίως γιατί τα φύλλα έχουν όξινα και νομίζω ότι δεν ενδείκνυται το πλαστικό.Οπως απαγορεύεται κανονικά και το λάδι σε πλαστικά μπουκάλια.Ευχαριστώ για την επίσκεψή σου .Καλώς όρισες Τζένη μου!!!

      Διαγραφή
  22. Δεν ήξερα τον στεγνό τρόπο, συνήθως τα αποθηκεύω με ζεστή αλμύρα και κρατάνε 2-3 χρόνια στα βάζα,θα δοκιμάσω όμως τον τρόπο αυτό για να αποφύγω το αλάτι.Να σας ζήσει το εγγόνι!!!φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε\Η αλμύρα είναι ο αχαιότερος τρόπος συντήρησης των φύλλων.Οι πολύ παλιές νοικοκυρές τα βάζαν σε πήλινα δοχεία με αλμύρα.Δοκίμασε και τον στεγνό για να συγκρίνεις!!Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  23. Χρυσάνθη μου πού θα βγω να κόψω φύλλα το απόγευμα;
    Από τη λαϊκή τα αγοράζω και τα καταψύχω με τον τρόπο που περιγράφεις μόνο που δεν σκέφτηκα να τα βάλω σε τάπερ!
    Σιγά το μυαλό!
    Ευχαριστώ για τις πληροφορίες ..αυτή τη φορά θα δοκιμάσω και σε βάζα!
    Εχουμε αγάπη στα ντολμαδάκια!

    Πολλά πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντιγονάκι μου επειδή και εμείς έχουμε αγάπη στα σαρμαδάκια ,σου υπόσχομαι ,όταν μου κάνεις την τιμή να έρθεις να σούχω δυό κατσαρόλες έτοιμες!!Φιλάκια

      Διαγραφή
  24. Χρυσάνθη
    Μου άρεσαν πολύ οι οδηγίες σου.Βέβαια δεν έχω την δυνατότητα να τα κόψω, όμως τα αγοράζω και θα τα κάνω σύμφωνα με τις οδηγίες σου.Να είσαι καλά.Καλό απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σαντρινάκι μου γλυκό ,δοκίμασε όποιον τρόπο σε βολεύει .Ετσι θα απολαμβάνεις σαρμαδάκια τον χειμώνα!!Φιλάκια γλυκειά μου

      Διαγραφή
  25. Χρυσάνθη, σε περιμένει το "your blog is great" στο σπιτακι μου! Ενα μικρό βραβείο από μένα με πολλή αγάπη! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Χρυσάνθη και λοιπά κοριτσάκια......εγώ, χρόνια τώρα, τα κάνω πακετάκια των 33 φύλλων (όσα και τα χρόνια του Χριστού....έτσι για να τα θυμάμαι) και τα τυλίγω σε αλουμινόχαρτο, σαν πούρα.....και μετά κατάψυξη. Οταν έλθει η ώρα να τα μαγειρέψω, βγάζω όσα πακετάκια μου χρειάζονται, και τα ρίχνω για 5 λεπτά σε κατσαρόλι με βραστό νερό. Ξετυλίγονται εύκολα, χωρίς να χαλάνε......άντε.....καλοφάγωτα σε όλα τα σπιτικά. Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα το δοκιμάσω αύριο που θα μαζέψω!!Ευχαριστώ πολύ Ελένη μου.Πάντα κάτι καινούργιο μαθαίνουμε που είναι χρήσιμο!!Φιλάκια

      Διαγραφή
  27. Χρυσάνθη μου!!!
    πως έγινε και χάθηκε το τι σου έγραψα;;;;
    Δεν πειράζει, όμως, διάβασα και ξαναδιαβασα τα κυριοτερα σχόλια... και θα κοιτάξω αυτή τη φορά να τα πετύχω. Φιλάκια στο μωρό σας,
    Πάντα με την αγάπη μου,
    Υιώτα
    αστοριανή, ΝΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Χρυσάνθη καλησπέρα.Αν κάνω τα φύλλα με τον πρώτο τρόπο,όταν ανοίξω το βάζο και δεν τα χρησιμοποίσω όλα τι κάνω με τα υπόλοιπα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Για μικρό διάστημα το πολύ μέχρι ένα μήνα, στη συντήρηση του ψυγείου, όπως είναι στο βάζο. Για μεγαλύτερο διάστημα βάζεις όσα φύλλα περίσσεψαν σε πολυμπανκ στην κατάψυξη . Συγγνώμην για την καθυστέρηση. Μόλις είδα το σχόλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή